Het is weer zover. We zijn in het laatste kwartaal van 2015 beland en kunnen ons gaan opmaken voor 2016. Dat mobiel adverteren een vlucht neemt weten we inmiddels. En dat de budgetten van adverteerders steeds meer verschuiven naar kleinere schermen ook. Maar wat zijn de verwachtingen voor 2016. Welke trends mogen we niet missen als het gaat om mobiel adverteren?
De 4 trends van mobiel adverteren in 2016
- Digitaal adverteren (digital advertising) is de grootste categorie als het gaat om mediabestedingen.
- Mobiel adverteren (mobile advertising) is de belangrijkste categorie binnen digital advertising. 35% van de digitale bestedingen gaat naar mobiel.
- Mobile video is hot. 35% groei in bestedingen aan mobile video. De verwachting is dat deze alleen nog maar toenemen.
- Social media worden voornamelijk geconsumeerd op mobiel. Facebook levert nog steeds het grootste bereik op in veel prominente doelgroepen. Meer dan 1 van de 5 minuten dat gespendeed wordt op een mobiel device vindt plaats op dit populaire socialmedia platform.
Lees de 4 trends van mobiel adverteren in 2016 nog eens op je gemak door in onderstaande infographic.