112 miljoen kijkers afserveren en mobile-first als uitgangspunt nemen? Het kan. Automerk Jeep deed het. Afgelopen weekend hebben veel kijkers van de SuperBowl finale met gefronsde wenkbrauwen zitten kijken naar hun televisie. Het scherm werd tijdens de commercialbreaks maar voor de helft gevuld.
Vertical video
Want wat zagen ze? Een portrait ad. Of eigenlijk een vertical video commercial. Een steeds hipper formaat voor op mobiel. Echter automerk Jeep koos ervoor om dit formaat afgelopen weekend ook te tonen tijdens de super bowl finale. Bijzonder? Ja. Op dat moment keken er namelijk 112 miljoen kijkers naar een horizontaal scherm; de televisie.
Een woordvoerder van het reclamebureau dat de commercial voor Jeep had gemaakt deelde later mee dat de video content van 60 seconden er juist geweldig uit zag op mobiel. De close up van de mensen, het inzoomen op de ogen paste helemaal bij een portrait formaat. En laat dat formaat juist succesvol zijn op de populaire videonetwerken als YouTube en Facebook. Netwerken waar de doelgroep van Jeep intensief te vinden is en waar gretig content wordt gedeeld.
Wil je meer weten over mobile vertical video advertising in Nederland? Klik hier.
bron:Adweek